VAKKLAS-AUDITIEDAG

02 okt 2021

Cultuurhuis Heemskerk
Maerten van Heemskerckplein 5

De vakklas is een talentenprogramma dat is ontwikkeld voor leerlingen van 14 t/m 20 jaar, zowel instrumentaal als zang. Het doel is om leerlingen met talent en motivatie de mogelijkheid te geven om extra kennis, ervaring en speelplezier op te laten doen. Ook onderwerpen als hoe organiseer ik een concert of wat is dirigeren komen aan de orde. De deelnemers van de vakklas komen
5 zaterdagen per schooljaar bij elkaar. Op deze zaterdagen krijgen de leerlingen diverse workshops en masterclasses en werken ze aan diverse stukken. De opzet is die van een muziekopleiding; theorie, presentaties en repetities worden afgewisseld. Vaste docenten zijn: Willem van der Krabben (docent drums en muziek) en Ruud Pletting (docent trombone, orkestleider en artistiek leider schoolprojecten). Zij worden aangevuld met inspirerende gastdocenten.
Naast de 5 lesdagen is er een gezamenlijk bezoek aan een band/orkest waarbij de deelnemers zullen ervaren hoe muziek maken in het professionele circuit eraan toe gaat.
Ben jij geïnteresseerd? Schrijf je dan in voor de auditie op 18 september 2021 en neem contact op met het cultuurhuis.
Tijdens deze auditie willen we graag aan de hand van 1 compositie/lied/stuk zien wat je allemaal in je mars hebt. Daarnaast bespreken we wat jij graag wilt bereiken met de vakklas.
• Gratis voor leerlingen van Cultuurhuis Heemskerk, €120 overige deelnemers
• 14 t/m 20 jaar
• Alle instrumenten én zang
• Docenten: Willem van der Krabben en Ruud Pletting plus diverse gastdocenten
• Zaterdagen van 11.00 tot 15.00 uur: 2 oktober (audities), 6 november, 11 december, 29 januari, 12 maart, 16 april.
Bezoek concert in mei

Schrijf een email naar info@cultuurhuisheemskerk.nl als je auditie wilt doen op 18 september. Voor meer informatie kun je terecht bij je docent of even bellen naar ons, 0251 836003