Openingsweekend Laurentz gaat niet door

Hele dag

Laurentz
Antonie Verherentstraat 1

Vijf enthousiaste partijen hebben een plan ingediend bij de gemeente om het pand aan de Verherentstraat tot een multifunctioneel centrum in te richten waar een ieder zich thuis voelt. De gemeente stond achter dit plan en zo kon de verbouwing beginnen. Dijkman Carbaatbouw heeft het pand gekocht en de invulling van het pand wordt verzorgd door Laurentz uit & eten, door Arjan Sierhuis, De Cirkel en het Filmhuis, IJmond Nieuws en Cultuurhuis Heemskerk in samenwerking met Het Patronaat. Ondertussen zijn er ook andere partijen aangehaakt die graag meewerken om deze plek tot een cultureel hart met smaak te realiseren. Rock ’n rolldansschool is al gestart met lessen in Laurentz op de woensdagavond. Vanaf maart gaat Jaaayoga en Medileer een studio betrekken met inspirerende lessen. Laurentz wordt ook de thuisbasis van het Byzantijns koor Perezwon. Achter de schermen zijn er nog meer ontwikkelingen gaande met partijen die graag een verbinding aangaan met Laurentz.

De Cirkel en Het Filmhuis zijn in de maand januari al gestart. Vanaf 5 maart gaat de horeca open met een totaal verbouwd en vernieuwd restaurant en een verrassende kaart. De horeca gaat veel samenwerken met de overige partijen zodat er leuke en verrassende arrangementen kunnen ontstaan. Het Patronaat uit Haarlem barstte uit hun voegen en wil graag samenwerken met Laurentz om een extra podium te programmeren. Er komt een programma met voor ieder wat wils…..nog even geduld en de agenda wordt gepresenteerd. Cultuurhuis Heemskerk verwezenlijkt de programmering samen met Het Patronaat. Ook zal het podium gebruikt worden om startende bandjes een kans te geven en de Heemskerkse amateurkunst een podium te bieden.

In het weekend van 17, 18 en 19 april staan de deuren wagenwijd open en is het openingsfeest. Het pand is werkelijk schitterend verbouwd. Stijlvol met respect naar het verleden. Alle betrokken partijen laten ieder op hun eigen wijze zien en horen wat ze in huis hebben. Dat kan zijn met een optreden, een workshop, informatiebijeenkomsten, open les, etc. Zet de data alvast in de agenda!