Theoriecursus C

02 feb 2023

Cultuurhuis Heemskerk
Maerten van Heemskerckplein 5

Deze cursussen zijn speciaal voor leerlingen die zich verder willen verdiepen in muziek, bij een orkest spelen of overwegen auditie te doen voor het conservatorium. Leerlingen kunnen bij ons hun A, B, C en D diploma halen, zowel theorie- als praktijkgedeelte. De theoriecursus bestaat uit een mix van lessen op zaterdag en online instructies. Het wordt afgesloten met een schriftelijk examen. Dit examen moet je afgelegd hebben om praktijkexamen te kunnen doen op jouw niveau (A/B/C/D).

De cursus is toegankelijk voor iedereen en geschikt voor zowel Hafabra als andere muziekinstrumenten.

Theorie A/B

• Zaterdag 11 maart: 1e bijeenkomst van 90 minuten
  • Tussentijds: Zo’n 90 minuten te besteden naar eigen inzicht online
  • Zaterdag 25 maart: 2e bijeenkomst van 90 minuten
  • Tussentijds: Zo’n 60 minuten te besteden naar eigen inzicht online
  • Zaterdag 8 april: 3e bijeenkomst van 60 minuten met aansluitend theorie-examen (30 min.)

Locatie en tijden fysieke bijeenkomsten A & B

• Cultuurhuis Heemskerk aan het Maerten van Heemskerckplein 5 te Heemskerk
  • 14:00 – 15:30 uur (theorie A) en 15:30 – 17:00 uur (theorie B)

Theorie C – nog maar 3 plaatsen beschikbaar!

Donderdagavond 2 februari t/m 30 maart van 19:00 tot 19:45 uur bij het Centrum voor de Kunsten Beverwijk aan het Kerkplein 3 te Beverwijk.

Theorie D

Volgt later

Praktijkexamens A/B/C/D

Een examencommissie van minimaal twee gediplomeerde docenten neemt het examen af op jouw niveau (A/B/C/D). Voor deelname moet je theorie op jouw niveau succesvol hebben afgerond.

De praktijkexamens vinden plaats op zaterdag 17 juni 2023 plaats in het Cultuurhuis Heemskerk. Planning volgt na inschrijving.

Kosten

Per theorietraject (A, B, C of D) bedragen de kosten € 70,- voor leerlingen van het cultuurhuis en € 110,- voor externen. Bedragen zijn inclusief het theorieboek ter waarde van € 19,95 en exclusief BTW (indien 18 jaar en ouder) en kosten praktijkexamen. De kosten voor het praktijkexamen bedragen € 40,- (exclusief BTW indien 18 jaar en ouder). Voor leerlingen van het Cultuurhuis Heemskerk wordt het praktijkexamen gratis aangeboden.

Meer informatie en aanmelden

Voor meer informatie over de cursussen kun je terecht bij Mark van der Jagt, mark@cultuurhuisheemskerk.nl. Aanmelden kan via het formulier op: