Winterfeest Cultuurhuis Heemskerk

14 dec 2019

Cultuurhuis Heemskerk
Maerten van Heemskerckplein 5

Zaterdag 14 december vieren we ons jaarlijks Winterfeest met mooie concerten van onze eigen leerlingen en docenten in de hal van het gemeentehuis. Om 12.15 uur begint het programma met Nova St. Caecilia die gaan samenspelen met leerlingen van De Vlinder. Om 13.30 uur is het de beurt aan onze leerlingen. Om 14.00 uur wordt de opening verricht door wethouder Aad Schoorl over de expositie van St. Kijk! ‘Vogelvrij’, van Ruud Zweipfenning. Laat je inspireren door de expositie en ga lekker zelf aan de slag met de doorloopworkshop van Ellen van Putten ‘Vrije vogels zie je overal!’

Of laat je betoveren door de Winterfaye van ons cultuurhuis. Zij wenst jou vele mooie dingen, wat wens jij? Aan het eind van de dag trekt de Winterfaye twee wensen uit de wintermagic box, eentje voor een volwassenen en eentje voor een kind. De volwassenen mag gratis aan een beeldende workshop bij Assumburg deelnemen en het kind mag gratis deelnemen aan een activiteit in de voorjaarsvakantie.

Op het plein bij het gemeentehuis kun je lekker een broodje bakken van croissantdeeg. Binnen kun je je opwarmen aan warme chocolademelk, koffie, thee of glühwein. Vanaf 13.00 uur kunnen kinderen meedoen met een vossenjacht. Heb je de nodige kerstsferen opgedaan en wil je nog verder in het dorp kijken? Stap dan in bij de koets met de Winterprinses. Zij brengt je naar het centrum waar je kunt genieten van vele koren in Dorpskerk maar ook van de vele dansscholen die zich presenteren op het grote podium op het Nielenplein. We hopen je te ontmoeten op deze sfeervolle dag.