Eindelijk kan  Podium Laurentz  laten zien wat zij in petto heeft voor de inwoners van Heemskerk. Twee jaar geleden stond een geweldig openingsweekend gepland met optredens, workshops, open huis en nog veel meer, maar corona gooide roet in het eten. Via de wandelgangen en sociale media merkte Cultuurhuis Heemskerk het ongeduld van mensen die zo graag weer een avondje uit zouden willen. Achter de schermen is er hard gewerkt om een programmering voor het podium op te tuigen. En nu kunnen eindelijk de deuren geopend worden voor bandoptredens en jongerenavonden. Jazzclub Laurentz, die elke tweede zondagmiddag van de maand plaatsvind heeft wel enkele keren kunnen draaien met een gepast aantal bezoekers. Maar ook zij kunnen nu volle zalen trekken. ‘We zijn zo blij dat we eindelijk van start kunnen’, laat Mark van der Jagt, programmeur van het cultuurhuis weten. ‘Samen met 11:11 INC, dansschool De Danstuin, jongerenwerkers van MET Heemskerk en de Jongerenraad hebben we het LAUW-evenement vorm kunnen geven. Elke eerste vrijdagavond van de maand komt er een frisfeest ‘LAUW fresh vibez’ voor jongeren van 14 t/m 17 jaar met dj’s, rappers en wellicht straks ook optredens van nieuw talent uit de IJmond. Eindelijk een plek voor de jongeren van Heemskerk waar ze welkom zijn, elkaar kunnen ontmoeten en een leuk feestje kunnen vieren. Daarnaast hebben we een enthousiast groepje vrijwilligers gevonden waarmee we de bandavonden gaan vormgeven. Je kunt alvast een kijkje nemen op de website www.podiumlaurentz.nl wat er geprogrammeerd is. Het is ook mogelijk gelijk tickets te bestellen. Daar staan verrassende bandoptredens bij en we weten zeker dat we daar veel mensen blij mee maken’.

De Culturele Cirkel programmeert al langere tijd op Podium Laurentz met films, klassieke concerten, theatervoorstellingen en cabaret met een gepast aantal bezoekers. Ook zij zijn blij dat de zaal weer vol mag. Op de website www.podiumlaurentz.nl zijn alle evenementen, zowel geprogrammeerd door De Culturele Cirkel als Cultuurhuis Heemskerk terug te vinden.

Naast Podium Laurentz zit Grandcafé Laurentz. Dat biedt de mogelijkheid om je uitje compleet te maken. Uit-en-eten is eindelijk weer mogelijk in het hart van Heemskerk. Houd de website goed in de gaten want het podium wordt steeds voller geprogrammeerd.

Podium Laurentz is te vinden aan de A. Verherentstraat 1 in Heemskerk.