Vanaf mijn negende jaar speel ik met veel plezier blokfluit en zo doe ik dat vanaf mijn vijftiende met het geven van blokfluitlessen. Na mijn studie aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam ben ik gestart met een privé blokfluitlespraktijk. Ook ben ik in die tijd begonnen met het nemen van zanglessen. Momenteel dirigeer ik verschillende blokfluitensembles in Haarlem en Heemskerk.
Ik bouw en bespeel bamboefluiten met kinderen en volwassen. Zie ook: https://www.bamboefluiten.nl
Verder geef ik concerten met verschillende ensembles als blokfluitist en als zanger. Sinds 2018 geef ik blokfluitles bij het Cultuurhuis in Heemskerk.

Het Italiaanse woord voor blokfluit is flauto dolce; dit betekent zoete fluit. Ik geniet dagelijks van de klank van dit fijne muziekinstrument. De toon maak je met je eigen adem. De adem zorgt voor die prachtige, zoete toon die als vanzelf uit het instrument stroomt. Deze kunst, een mooie blokfluittoon maken, is dan ook een van de uitgangspunten van mijn lessen. Daarnaast komen technische vaardigheden als articulatie en fijne motoriek van de vingers aan bod. Met behulp van deze pijlers ontwikkel je je muzikaliteit en minstens even belangrijk het plezier in het maken van muziek. Dankzij het grote repertoire maak je kennis met de verschillende stijlen in de muziek.

Wil je blokfluit leren spelen? Of lijkt het je leuk om het eens te proberen? Meld je dan aan. De lessen zijn op maandag. Ik geef les aan alle leeftijden. Of je nu wil beginnen met blokfluit spelen of al een gevorderde speler bent? Je bent altijd van harte welkom. Twee maal per jaar zijn er kennismakingslessen voor kinderen van 7 t/m 11 jaar. Klik Hier voor meer info.

Samenpelen kan in de volgende ensembles:
Blokfluitensemble Recorders Square repeteert eens in de twee weken op maandag van 18:00 uur tot 19:00 uur.
Blokfluitensemble Recorders Round repeteert wekelijks op maandagavond van 19:45 uur tot 20:45 uur. Voor dit ensemble is een wachtlijst.
Voor de kinderen is er het Blokfluitorkest Recorders Round Kids. Wij spelen eens in de maand op vrijdagmiddag van 16:00 uur tot 17:00 uur.
Luister en kijk voor meer info: de Blokfluit – YouTube

• Lesdag maandag  19.45 – 21.15 uur. Lessen worden in overleg ingepland
  • Een proefles kan altijd en is gratis
  • Voor meer informatie graag contact opnemen via e-mail of telefoon.

• Info en inschrijven tot 21 jaar via Cultuurhuis Heemskerk: inschrijflink blokfluit / t. 0251 836 003 of e. info@cultuurhuisheemskerk.nl
  • Info en inschrijven vanaf 21 jaar bij Brigit de Klerk: brigit.deklerk@gmail.com of t. 06 40070009