Ik ben Lydia Mentink en begeleid de Muziek Speelgroep op maandagavond voor deelnemers met een verstandelijke beperking. Voor mij staat plezier maken voorop. Het is gewoon al fijn om samen te zingen en muziek te maken. Een simpel liedje kan al heel mooi zijn en we kunnen eindeloos variëren op een ritme, met instrumenten of gewoon door te klappen!

Ik ben 30 jaar advocaat geweest in de sociale advocatuur, dus dat is heel wat anders… Bij het conservatorium van Amsterdam heb ik de opleiding Muziek en Beweging met Ouderen gedaan en ik ben begonnen met de opleiding muziekagogie.

Al mijn hele leven maak ik muziek, speel ik gitaar, een beetje piano en zing ik. Voor ouderen heb ik een speciaal liedjesprogramma. Ik werk graag  met (dementerende) ouderen en LVB’ers. Voor jongere mensen met een verstandelijke beperking geef ik muziekles, waarbij we samen op ontdekking gaan om te onderzoeken wat je leuk vindt en waar we mee aan de slag gaan.

Lesdag: maandag

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Cultuurhuis Heemskerk, tel. 0251 836003 / info@cultuurhuisheemskerk.nl.