Moussé Dramé
Djembé

06 – 27 01 73 86
www.djembe-drame.nl

Moussé Dramé is geboren in de bekende Malinese griot-familie Diabaté-Dramé te Dakar-Senegal. Op jonge leeftijd werd hij ingewijd in de traditionele ritmes uit Mali. Al gauw speelde Moussé als djembé-solist in verschillende Senegalese balletten en percussiegroepen. Sinds december 1998 woont Moussé in Amsterdam waar hij met veel plezier aan de allerjongsten vanaf 1 jaar tot ouderen van 80 jaar lesgeeft op scholen, tijdens verjaardagen, op feesten en in bejaardenhuizen. Moussé’s lessen staan bekend om de wisselwerking van vooral veel plezier en enthousiasme van de studenten en hemzelf. Ezelsbruggetjes als “Kunnen-jullie-door-een-waterkraan” of “Moussé-kom-Moussé-kom” vergeten kinderen nooit meer en in een korte tijd weet Moussé zijn leerlingen een swingend ritme te leren.

Moussé geeft ook workshops in België, Frankrijk, Zwitserland, de VS en tweejaarlijks in Senegal. Hij heeft o.a. opgetreden met Cesar Zuiderwijk,  Famadou Konaté, de groep Rimbaax, Keur Senegal, vele Afrikaanse en Jazzgroepen en met zijn eigen groep Kokoura.

Zie ook: www.djembe-drame.nl.

Info en inschrijven tot 21 jaar via Cultuurhuis Heemskerk:

djembe beginners

djembe gevorderden

of t. 0251 836 003 / e. info@cultuurhuisheemskerk.nl
Info en inschrijven vanaf 21 jaar bij Moussé Dramé.