Talentenprogramma vakklas

25 jan 2020

Cultuurhuis Heemskerk
Maerten van Heemskerckplein 5

We starten dit jaar met een nieuw talentenprogramma; de vakklas.

Dit programma is ontwikkeld voor leerlingen van jaarcursussen van het cultuurhuis van 14 t/m 20 jaar, zowel instrumentaal als zang.

Het doel is om leerlingen met talent en motivatie de mogelijkheid te geven om extra kennis, ervaring en speelplezier op te doen. Aan bod komt oa. samenspelen, improviseren, presenteren en verbeteren van het eigen spel

De vakklas komt 4 zaterdagen per schooljaar bij elkaar. Op de zaterdagen krijgen de leerlingen diverse workshops en masterclasses en studeren ze één of meerdere stukken in. De opzet is die van een mini-conservatorium; theorie, presentaties en repetities worden afgewisseld. Er is een groep die samen een bandje vormt en een ensemble. Ze repeteren apart, maar volgen samen de theorie gedeeltes en de masterclasses. In de loop van het programma studeren ze samen een muziekstuk in wat een crossover is van klassiek en pop.

Naast de 4 lesdagen is er een gezamenlijk bezoek aan een concert, een optreden op de cultuurmarkt Heemskerk en organiseren de leerlingen zelf een benefietconcert.

Voor meer informatie kunt u mailen naar info@cultuurhuisheemskerk.nl of kom even langs in het Cultuurhuis op de Maarten van Heemskerckplein 5 of bel naar 0251-836 003.