Elke derde donderdag van de maand is er een zangbijeenkomst onder leiding van onze zangdocente Claudette Beltman met Nederlandse (pop-)liedjes in Cultuurhuis Heemskerk. Doelstelling van deze zangbijeenkomst is om zowel anderstalige als Nederlandstalige mensen samen te brengen om op een gezellige en ongedwongen wijze de Nederlandse taal te bevorderen. Halverwege is er een pauze met koffie/theedrinken om ook de Nederlandse taal te bevorderen. Iedereen is welkom. Voor sommige mensen is de drempel erg hoog om naar dergelijke activiteiten te komen. Kent u iemand in de straat of in de wijk waar u woont met een anderstalige achtergrond? Kom gezellig samen langs. Samen Zingen is gratis en begint om 13.00 uur en duurt tot 14.30 uur.

Deze zangbijeenkomst is een initiatief van Taalhuis (Bibliotheek IJmond-Noord) en Cultuurhuis Heemskerk. De eerstvolgende zangbijeenkomst is donderdag 17 januari.