Hans Chialastri
Popcursus, gitaar (elektrisch), bandcoaching

www.popcursusijmond.nl

ELEKTRISCHE GITAAR
Nadat ik mijn eerste brommer had ingeruild voor mijn eerste elektrische gitaar nam ik contact op met mijn buurjongen, die mij op enthousiaste wijze de eerste akkoorden aanleerde. Na een half jaar richtte ik samen met deze gitaargoeroe onze eerste band op.

De lessen
Tijdens de gitaarlessen die ik verzorg wordt o.a. met behulp van eenvoudige muzieknotatie voor de gitaartablatuur de leerling wegwijs gemaakt. Deze tablatuur wordt onder meer gebruikt in een gratis te downloaden softwareprogramma. Zo is het voor de beginnende gitarist mogelijk om met de afspeelfunctie van dit programma liedjes, akkoorden en solo’s in te studeren. Muziekbestanden (tabs) kunnen in dit programma geopend worden zodat de leerling in staat is thuis optimaal te oefenen.

Om rock en popmuziek goed te laten klinken wordt er veel aandacht besteed aan typische speeltechnieken zoals het plectrumgebruik, slides, pull-offs en hammer-ons.

POPCURSUS
Drie jaar na mijn eerste contact met de elektrische gitaar kwam ik bij de popcursus terecht, waar ik de mogelijkheid kreeg om jongeren muziekles te geven. In deze kennismakingscursus popmuziek werden de leerlingen basisvaardigheden op het standaard popinstrumentarium aangeleerd die vervolgens gebruikt konden worden voor het maken van een eigen popnummer. Toen de popcursus niet uitsluitend aan jongeren meer werd gegeven, was de noodzaak groot om allerlei bijscholingen te volgen bij  bekende en gelouterde muzikanten.

Landelijke bekendheid
Ik heb met de popcursus landelijke aandacht gekregen door samen met verstandelijk beperkte leerlingen mijn medewerking te verlenen aan tv-programma’s zoals Kopspijkers, Down Met Johnny en Knoop In Je Zakdoek.

Tijdens de popcursus word ik geassisteerd door een team enthousiaste vrijwilligers:

• Jeffrey Dijcks
  • Danny Postma
  • Leon Dirks
  • Esther Duineveld
  • Leida Out

Lesdagen dinsdag, woensdag en donderdag

Het is mogelijk eerst een proefles te nemen. Lessen worden in overleg ingepland.
Voor meer informatie graag contact opnemen via e-mail of telefoon.

Info en inschrijven tot 21 jaar via Cultuurhuis Heemskerk: Popcursus

Elektrische gitaar

of t. 0251 836 003 / e. info@cultuurhuisheemskerk.nl
Info en inschrijven vanaf 21 jaar bij Hans Chialastri.