Orgelklanken hebben mij al vroeg geïnspireerd. Zozeer zelfs dat ik orgel ben gaan spelen. Aan het Sweelinck Conservatorium Amsterdam heb ik vervolgens mijn opleiding hoofdvak orgel afgerond. Daarnaast heb ik ook kerkmuziek en piano gestudeerd. Op dit moment ben ik organiste in vijf kerken, oa in De Dorpskerk en Morgensterkerk. Ook geef ik leiding aan ensembles en koren, begeleid koren, geef regelmatig concerten solistisch of met solisten zowel in Nederland als in het buitenland. Naast orgel, geef ik ook les in piano/keyboard.

Al jaren een droom gehad om eens op een mooi kerkorgel te leren spelen en dan in een kerk met een  prachtige akoestiek ? Dat kan dan nu werkelijkheid worden. In mijn lessen zal ik je leren hoe je op  zo´n  indrukwekkend instrument kan spelen. Je kunt je bij mij aanmelden als beginner maar ook als je als eens eerder orgel hebt gespeeld.

Lesorgels

• Knipscheer-orgel in de Dorpskerk; Kerkplein 1, Heemskerk
  • Orgel in de Morgensterkerk, Vrijburglaan 2;  1962 VA Heemskerk (op de begane grond )
  • Eventueel andere kerkorgels in de regio.

Lesdagen:

• Dinsdag en woensdag . Lessen worden in overleg gepland, proefles is mogelijk

Inschrijven en info:

HET PIJPORGEL

Het pijporgel is het grootste en meest  indrukwekkende instrument dat je bij Cultuurhuis Heemskerk kan bespelen. Het orgel is één van de oudste instrumenten  in onze muziekgeschiedenis waarvoor veel muziek geschreven is. Het orgel bezit één of meerdere manualen  en pedaal. Het pedaal kun je zien als een toetsenbord waar je met je voeten op speelt. Verder zitten er op een orgel verschillende registers. Een register is een serie orgelpijpen die hetzelfde klinken, bijv. de klank van een fluit, een viool, een trompet. Het orgel heeft daardoor veel  mogelijkheden om verschillende klanken te laten horen.

Wat kun je van de orgellessen verwachten ?

Je krijgt les op een mooi pijporgel in een grote ruimte in de Dorpskerk of Morgensterkerk. Stap voor stap leer je het orgelspel; eerst speel je alleen met je handen en later komen de voeten erbij op het pedaal. De docent let op een goede houding en een goede techniek. Tijdens de les wordt er ook aandacht besteed aan ritme, theorie en akkoorden. Je maakt kennis met muziek uit verschillende landen en uit verschillende stijlperioden.

Ben je nieuwsgierig geworden? Maak dan gauw een afspraak of vraag een proefles aan!