“Toen ik 8 jaar was, mocht ik een instrument kiezen. Het werd de hoorn; ik was zelf een klein meisje maar ik móest en zou die grote toeter hebben. Ik vind de hoorn nog steeds het mooiste instrument wat er is: je kunt geweldig met de trompetten en trombones over het orkest heen scheuren, maar je kunt ook prachtig zacht met het hout mengen, en de combinatie met strijkinstrumenten is ook heel mooi.”

In 2009 begon Lindy haar studie Hoorn bij Herman Jeurissen aan het Conservatorium van Amsterdam. Vanaf 2011 combineerde ze dit met de studie Harmonie- en Fanfareorkestdirectie bij Danny Oosterman. In 2015 sloot ze beide Bachelors af met een 8. In 2017 studeerde Lindy met onderscheiding af voor de Master Hoorn aan het Koninklijk Conservatorium van Antwerpen bij Rik Vercruysse.
“Al sinds mijn studie geef ik les, dirigeer ik en speel ik in allerlei orkesten en ensembles. Het leuke hiervan vind ik dat het ontzettend veelzijdig is. Juist de combinatie van spelen, dirigeren en lesgeven maakt je creatief, veelzijdig en flexibel. Ik hou ervan om sámen muziek te maken: de energie en concentratie die vrijkomt als iedereen samenwerkt, is fantastisch.”

Luister en kijk voor meer info: de Hoorn – YouTube
Meer informatie over Lindy op : www.lindykarreman.nl

lesdag vrijdag

Wil je de hoorn ook een keer uitproberen? Je kunt een proefles aanvragen voor op de vrijdag.

Voor leerlingen tot 21 jaar t 0251 836003 of info@cultuurhuisheemskerk.nl of inschrijflink
Voor leerlingen van 21 jaar en ouder t 06 34847865  of info@lindykarreman.nl