Matthijs Tuijn
Gitaar (akoestisch en elektrisch), bandcoaching

06 – 15 62 96 20
matthijstuijn@gmail.com

Na op vroege leeftijd begonnen te zijn op keyboard heeft Matthijs Tuijn (1983) op 17-jarige leeftijd de overstap naar gitaar gemaakt. In de daarop volgende jaren is hij een diversiteit aan stijlen gaan leren, van metal en rock via blues naar jazz. Hij deed veel ervaring op in het bandjescircuit en startte de jazzrock formatie Satisfaction Injection, waarvoor hij ook muziek begon te schrijven.

In 2006 begon Matthijs met de studie Jazz & Pop aan het Utrechts Conservatorium. Hier heeft hij gitaar gestudeerd bij Marcel Karreman, Wim Bronnenberg en Eef Albers. Verder heeft hij lessen gevolgd bij o.a. Bert van den Brink, Anton Goudsmit, Marc van Vugt, Hans Mantel, Oene van Geel, Hans Hasebos, Theo de Jong, Gé Bijvoet, en workshops en masterclasses gevolgd bij o.a. Jonathan Kreisberg en Jesse van Ruller. Ook heeft hij methodiek en muziekdidactische lessen gevolgd en stages gelopen om in 2010 af te studeren als uitvoerend en docerend musicus. In 2011 kreeg Matthijs een beurs van het Prins Bernhard Cultuurfonds om naar New York te gaan en lessen te volgen aan de New York University/NYU.

Door zijn vroege popachtergrond gecombineerd met de jazzstudie aan het conservatorium heeft Matthijs zich ontpopt tot een zeer veelzijdig en kleurrijk musicus. In de laatste jaren was hij actief in coverbands, musicals, een opera, instrumentale rock- en jazzbands, vrije geïmproviseerde muziek en meer.

Lesdagen maandag en woensdag

Info en inschrijven tot 21 jaar via Cultuurhuis Heemskerk:

gitaar elektrisch inschrijven

gitaar akoestisch inschrijven

of t. 0251 836 003 / e. info@cultuurhuisheemskerk.nl
Info en inschrijven vanaf 21 jaar bij Matthijs Tuijn.