Peter Stam
Keyboard, piano, Divertimento

06 – 12 23 53 66
pch.stam@planet.nl

Al vele jaren geef ik met groot enthousiasme en plezier keyboard en pianolessen. Vrijwel al mijn lesmateriaal maak ik zelf, waardoor ik optimaal kan inspelen op de actualiteit en de wensen van de leerling. Het schenkt mij iedere keer weer voldoening wanneer vooruitgang en plezier bij de leerling hand in hand gaan.

De kinderen kunnen al vanaf 7 jaar leren spelen. Aan de hand van actuele liedjes maken zij spelenderwijs kennis met het instrument, waarbij ik als docent zo snel mogelijk aansluiting zoek bij de belevingswereld van de leerling.

Ook de gevorderde leerling voelt zich uitstekend op zijn plaats bij mij. Op vrijwel alle gebieden zoals pop, jazz, klassiek, improvisatie en begeleiding probeer ik mijn leerlingen blijvend te inspireren. Mijn enorme veelzijdigheid en muzikale belangstelling, alsmede brede en succesvolle conservatoriumopleiding, vormen hiervoor de basis.

Peter Stam begon al op jonge leeftijd met koorzang, orgel, piano en viool. Zijn voorkeur voor orgel bleek al snel en na het behalen van een aantal prijzen op verscheidene muziekfestivals besloot hij zich geheel op dit instrument te concentreren.

Na het behalen van zijn solistendiploma verzorgde hij tal van concerten en trad als solist onder meer op met het Conservatorium Orkest en het VU-Orkest te Amsterdam. Ook studeerde hij compositie en orkestdirectie in Amsterdam.

Als popmuzikant was Peter jarenlang actief. Daarnaast volgde hij onder meer Masterclasses bij het Metropool Orkest.

Als dirigent van het NoordHollands Promenade Orkest uit Haarlem begeleidde hij vele jonge talenten uit in binnen- en buitenland. Ook dirigeert hij Symfonieorkest Divertimento uit Heemskerk, dat zich de afgelopen jaren vooral heeft toegelegd op het verzorgen van schoolvoorstellingen. Als docent is Peter werkzaam in Heemskerk, Beverwijk en Haarlem. In 2011 richtte hij in Heemskerk de jeugd bigband Young Pop Collective op dat onder meer tijdens het Prinses Christina Concours in 2016 een uitstekend optreden verzorgde.

Ik geef les op donderdag en vrijdag.

Op woensdagochtend dirigeer ik het Symfonieorkest Divertimento.

Het is mogelijk eerst een proefles te nemen. Lessen worden in overleg ingepland.
Voor meer informatie graag contact opnemen via e-mail of telefoon.

Info en inschrijven tot 21 jaar via Cultuurhuis Heemskerk:

Keyboard inschrijven

Piano inschrijven

of t. 0251 836 003 / e. info@cultuurhuisheemskerk.nl.
Info en inschrijven vanaf 21 jaar bij Peter Stam.