De vakklas is het talentenprogramma van Cultuurhuis Heemskerk voor muziekleerlingen van 14 t/m 20 jaar, zowel instrumentaal als zang. Het doel is om getalenteerde en gemotiveerde leerlingen extra kennis, ervaring en speelplezier op te laten doen.

De deelnemers  van de vakklas komen 5 zaterdagen per schooljaar bij elkaar. Op deze zaterdagen krijgen de leerlingen afwisselende workshops en masterclasses en werken ze aan diverse stukken. De opzet is die van een muziekopleiding; theorie, presentaties en repetities worden afgewisseld.  Het vaste begeleidingsteam bestaat uit Willem van der Krabben (drumdocent, drummer van oa Jett Rebel en gastdocent aan het conservatorium) en Ruud Pletting (dirigent van diverse orkesten en docent trombone en bariton), de workshops worden door diverse gastdocenten gegeven.

Naast de 5 lesdagen is er een gezamenlijk bezoek aan het NBE waarbij de deelnemers zullen ervaren hoe muziek maken in het professionele circuit eraan toe gaat.  Het orkest wat de leerlingen zullen vormen zal in de stijl zijn van het metropole orkest en het zal een belangrijke rol krijgen in de jubileumvoorstelling van het cultuurhuis in mei 2022.

Ben jij geïnteresseerd schrijf je dan in voor de auditie op zaterdag 2 oktober 2021. Tijdens deze auditie willen we graag aan de hand van 1 compositie/lied/stuk zien wat je allemaal in de mars hebt. Daarnaast dient dit moment ook om elkaar vragen te kunnen stellen over wat jij graag wilt bereiken met de vakklas.

Voor leerlingen van Cultuurhuis Heemskerk is de vakklas gratis, voor leerlingen van andere muziekscholen / muziekdocenten kost het hele programma €150,-

Zaterdag 6 november, 11 december, 29 januari, 12 maart en 16 april. Het concertbezoek en het optreden zijn in mei.

Voor meer informatie en om je in te schrijven voor de auditie kun je mailen naar info@cultuurhuisheemskerk.nl of kom even langs in het Cultuurhuis op de Maarten van Heemskerckplein 5 of bel naar 0251-836 003.