Cultuurconferentie 2022

09 nov 2022

Kennemer Theater
Kerkplein 1

Op woensdag 9 november komen de scholen uit Akersloot, Beverwijk, Castricum, Heemkerk, Uitgeest en Velsen samen in en rondom het Kennemer Theater, het Centrum voor de Kunsten Beverwijk en de Grote kerk in Beverwijk voor de Cultuurconferentie 2022. Met workshops worden ze geïnformeerd over en geïnspireerd voor (de waarde van) muziek, theater, dans, beeldend, maakonderwijs en erfgoed in de klas.

Inschrijven voor de conferentie en de workshops kan via het digitale inschrijfformulier van 21 september t/m 2 november 2022.

14:30 uur: Ontvangst

15:00 – 15:40 uur : Workshopronde 1

15:45 – 16:25 uur : Workshopronde 2

16:30 – 17:10 uur : Workshopronde 3

17:15 uur: Afsluiting en aansluitend borrel

Workshops

De workshops worden aangeboden in drie ronden van 40 minuten. Op het inschrijfformulier kun je aangeven naar welke workshops je interesse uitgaan en aan welke groepen je lesgeeft. In de planning houden we daar dan zo veel mogelijk rekening mee.

1. Beeldend – Hoe bouw ik een beeldende les op door Nanneke Bastiaan – OB/MB/BB
  2. Beeldend – Visual Thinking Strategies door Ellie van den Bomen – OB/MB/BB
  3. Dans – Dans en beweging binnen thema’s door Quendell Amstelveen – OB/MB/BB
  4. Drama: Thematisch werken in de dramales door Eva Mesman – OB/MB/BB
  5. Erfgoed – Filosoferen met kinderen door Noor Delissen – OB/MB/BB gesplitst per ronde
  6. Maakonderwijs – Procesgericht maakonderwijs door Francesca Heijnis – OB/MB/BB
  7. Maakonderwijs – Gamification door Nikita van den Hazel – OB/MB/BB
  8. Muziek – Spelen met de ukelele door Gabriella Munier en Ninya de Wever – OB/MB/BB
  9. Muziek – Bodypercussie NOW! door Romeo Cimarosti – MB/BB
  10. Muziek – De instrumentenkist door Iris Steiner – OB/MB/BB
  11. Muziek – ChordBuddy door Iris Steiner – OB/MB/BB

Lees meer over de workshops in het programma >>

Tarieven

Voor de scholen uit Akersloot, Beverwijk, Castricum, Heemskerk, Uitgeest en Velsen

• € 300,- per school (tot 15 deelnemers)
  • € 450,- per school (vanaf 15 deelnemers)

De Cultuurconferentie 2022 wordt aangeboden door het Centrum voor de Kunsten Beverwijk, Cultuurhuis Heemskerk, Kunstform Velsen en Toonbeeld Geesterhage.