Cultuur in Heemskerk kent vele vormen en uitingen. Er zijn meer dan 20 koren, vele bands, kunstenaars en kunstenmakers, orkesten, dansscholen en organisaties die de amateurkunst levendig  maken in Heemskerk. De Cultuurdenktank, met leden van de Dance Studio Patty, The Worksout, Kijk!, de HKH, De Cirkel en Cultuurhuis Heemskerk komen circa 4 keer per jaar bij elkaar om het cultuurbeleid en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van cultuur te bespreken. Eénmaal per jaar is er een cultuurbeursvloer waar zowel vertegenwoordigers uit de amateurwereld uitgenodigd worden als de welzijnsorganisatie MET, VivaZorggroep en andere belanghebbenden.

Jaarlijks worden er twee grote evenementen georganiseerd door Cultuurhuis Heemskerk waar de amateurkunst zowel letterlijk als figuurlijk een podium wordt geboden. In het voorjaar doen we dat met een cultuurmarkt met thema Rock ‘n  Rolldonkeys en in december met de kerstmarkt. Beide evenementen organiseren we samen met de BIZZ (winkeliersvereniging) en andere partijen.

In het voorjaar van 2021 hebben we een mooie glossy gemaakt over Cultuur in Heemskerk. Dit als alternatief op de cultuurmarkt, die voor de tweede maal op rij niet door kon gaan. In dit bijzondere magazine komen Heemskerkers aan het woord en in beeld, die op diverse manieren actief zijn met kunst en cultuur. Dit magazine is tot stand gekomen door lokale schrijvers, fotografen en vormgevers. Neem gauw een kijkje: Cultuur in Heemskerk.

Ben jij actief in de amateurwereld en wil je graag meedenken en praten? Stuur even een e-mailtje naar: lisa@cultuurhuisheemskerk.nl