Basisscholen

De afdeling onderwijs van Cultuurhuis Heemskerk ondersteunt alle basisscholen in de gemeente Heemskerk bij van alles wat er op kunst en cultuur op school gebeurt. Hierbij werken de coördinatoren onderwijs, Carolien Dekker, Nikita van den Hazel, Saskia Vroom en Mark van der Jagt, nauw samen met de Brede School en alle lokale cultuuraanbieders.

Ieder jaar brengen we een brochure uit met voorstellingen, workshops en Brede Schoolactiviteiten. In overleg met de scholen wordt een samenhangend programma samengesteld waarbij leerlingen naar voorstellingen of tentoonstellingen gaan, leerlingen deelnemen aan actieve workshops onder schooltijd en ook na schooltijd nog verder kunnen gaan met aanvullende lessen in de Brede School.

Naast de aanbodbrochure ondersteunt het Cultuurhuis ook de scholen bij het aanvragen van subsidies , het structureel inzetten van muziek- dans – of theaterlessen op school en programma’s op maat.

GA NAAR HET INSCHRIJFFORMULIER 2023-2024 >

Of bekijk de brochure hieronder.