Gezinskorting

Er kan gebruik gemaakt worden van gezinskorting op jaarcursussen. Voor het  tweede kind dat een jaarcursus volgt, 5% korting, vanaf het  derde kind uit één gezin, 10% korting. Dit kan worden aangegeven op het inschrijfformulier bij het venster, opmerkingen. Deze gezinskorting is ook van toepassing op korte cursussen. De korting wordt toegepast op de goedkoopste activiteit.

Laagdrempelige Bijzondere Bijstand

De gemeente Heemskerk kent een hulpregeling voor mensen  met een laag inkomen waarbij tot 50% van het lesgeld vergoed kan worden. Onder het motto ‘Iedereen doet mee!’ kent de gemeente diverse regelingen. Voor meer info en aanvragen: klik hier.

Op de website Heemskerkwijzer kunt u informatie vinden over diverse organisaties en ondersteuning bij financiën.

Jeugdfonds Sport & Cultuur

Geen geld om je kinderen mee te laten doen? Het Jeugdfonds Sport & Cultuur betaalt de contributie/het lesgeld voor kinderen en jongeren uit gezinnen waar te weinig geld is voor voetbal, muziekles, theater, tekenen, dans, judo, theater, zwemmen of een andere sportieve of creatieve les. Momenteel is deze regeling alleen mogelijk voor mensen die in Beverwijk wonen en een activiteit (gaan) doen in Beverwijk of Heemskerk.
Ouders kunnen zelf geen aanvraag doen. Aanvragen voor een bijdrage worden gedaan door een intermediair: bijvoorbeeld een leerkracht, buurtsportcoach, sociaal wijkteam of schuldhulpverlener. Neem contact met ons op voor meer informatie: 0251 836003 of info@cultuurhuisheemskerk.nl

Volwassenenfonds Sport & Cultuur

Sport en cultuur voor een gezond en gelukkig leven!

Sporten en/of deelnemen aan een culturele activiteit heeft een positief effect op mensen. Zo is bewezen dat regelmatig bewegen zorgt voor een goede conditie, verminderde kans op ziekten, een sterk sociaal netwerk én groeiend zelfvertrouwen. Supergezond dus!

Te weinig geld?

Het Volwassenenfonds Sport & Cultuur (VF) vindt dat alle Nederlanders recht hebben op sporten en creatief bezig zijn. Helaas is deelnemen voor mensen met weinig inkomen niet vanzelfsprekend. Maar liefst 1.000.000 mensen in Nederland leeft rond het bestaansminimum en kan dit niet betalen.
Is er geen geld voor sport of een culturele hobby? Het Volwassenenfonds betaalt de contributie en/of materialen voor jouw activiteit. Momenteel is dit alleen mogelijk voor inwoners van Beverwijk.

Meedoen

Voetbal, hockey, schilderen, muziekles, creatieve workshops en beeldende kunst zijn voorbeelden van activiteiten waaraan je mee kunt doen met support vanuit het fonds. Klinkt goed? Een aanvraag bij het Volwassenenfonds wordt gedaan door een intermediair. Denk bijvoorbeeld aan een schuldhulpverlener, buurtsportcoach, maatschappelijk werker of iemand van de Sociale Dienst.

Hoe werkt het?

1. Ga op zoek naar een intermediair van het Volwassenenfonds. Die vind je via de zoekfunctie op www.volwassenenfonds.nl.
    2. Maak een afspraak met de intermediair, ontdek of je in aanmerking komt voor support vanuit het fonds en zo ja: bespreek aan welke activiteit je graag wilt meedoen.
    3. De intermediair doet vervolgens een aanvraag bij het Volwassenenfonds.
    4. Na ongeveer drie weken hoor je of de aanvraag is goedgekeurd.
    5. Yes? Meld je nu aan bij de sportclub, buurthuis of andere locatie waar de sport- of culturele activiteit plaatsvindt.
    6. Het Volwassenenfonds betaalt de contributie en/of materiaalkosten direct aan de sportclub of andere aanbieder.

Tip!

Print de Deelnemerskaart, vul hem in en neem hem mee naar je afspraak met de intermediair. Zo kan de aanvraag extra snel gedaan worden.

Vragen?

Op de website www.volwassenenfonds.nl vind je meer informatie.

Popkoren

Leerlingen van 7 t/m 12 jaar, die al een jaarcursus volgen voor een instrument of zang, kunnen voor de helft van het geld (€ 50,-) meedoen met Popkoor Let’s Sing . Nieuw dit jaar is het tienerpopkoor. Ook voor dit koor geldt dat de leerling die al een jaarcursus volgt voor de helft van het geld kan meedoen (€ 50,-).

Gratis basiscursussen

Nieuwe leerlingen t/m 12 jaar krijgen in hun eerste en tweede jaar dat zij op les zitten een gratis cursus Muzikale vorming (aanmelden bij Basiscursus Muziek).

Aanschaf instrumenten

Wilt u graag een instrument aanschaffen maar het is niet mogelijk om dit instrument in één keer te kopen? Het is mogelijk voor de meeste instrumenten om deze bij Cultuurhuis Heemskerk te huren. Tevens bestaat de optie dat Cultuurhuis Heemskerk het instrument aanschaft en dat het instrument in termijnen wordt betaald aan Cultuurhuis Heemskerk. Neem contact op voor meer informatie.