Is het lastig om de lessen te betalen? Woon je in Heemskerk, Beverwijk, Castricum of Uitgeest? Het Jeugdfonds Sport & Cultuur helpt! Het Jeugdfonds Sport & Cultuur betaalt het lesgeld en/of benodigdheden voor kinderen en jongeren tot 18 jaar uit gezinnen waar thuis te weinig geld is.

Je kunt als ouder / verzorger niet zelf een aanvraag indienen bij het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Dat kan gedaan worden bij het Serviceplein van de gemeente Heemskerk. Hij of zij kent de spelregels en weet of je kind in aanmerking komt. Als de aanvraag goedgekeurd is, kan je kind vaak al binnen drie weken sporten of op les. Wil je een aanvraag indienen? Download dan alvast deze ouderkaart, vul hem in en neem hem mee naar de afspraak met de intermediair.

Het Jeugdfonds Sport & Cultuur bepaalt het bedrag op basis van de hoogte van het lesgeld en eventueel de benodigdheden zoals een instrument of schildermateriaal. Na goedkeuring van de aanvraag wordt de bijdrage rechtstreeks aan ons betaald. Je ontvangt eventueel ook een waardebon voor attributen die ingeleverd kan worden bij een winkel in de buurt. De intermediair kan daar meer over vertellen. Je kan het hele jaar door een aanvraag indienen.

Meer weten over de werkwijze van het Jeugdfonds Sport & Cultuur? Lees hier verder.

VOLWASSENFONDS SPORT & CULTUUR

Ben je ouder dan 18 en woon je in Beverwijk? Vanaf 18 jaar kan je gebruik maken van het Volwassenfonds Sport & Cultuur, op dezelfde manier als bij het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Dus ook wanneer je les volgt in Heemskerk.

LAAGDREMPELIGE BIJZONDERE BIJSTAND

Ben je ouder dan 18 en woon je in Heemskerk? De gemeente Heemskerk kent een hulpregeling voor mensen met een laag inkomen waarbij tot 50% van het lesgeld vergoed kan worden. Onder het motto ‘Iedereen doet mee!’ kent de gemeente diverse regelingen. Voor meer info en aanvragen: klik hier.

Op de website Heemskerkwijzer kunt u informatie vinden over diverse organisaties en ondersteuning bij financiën.