Jazz, blues, hiphop, fanfare, singer-songwriter, graffiti, dans, literatuur, zo’n beetje alles komt aan bod in de vierde uitzending van Heemskerk Puur Cultuur, de talkshow over kunst en cultuur in Heemskerk, Vanaf woensdag 1 december is op de kabel en online de nieuwste aflevering te zien, aangeboden door het Cultuurhuis Heemskerk en Omroep Heemskerk in samenwerking met de gemeente.

Met reportages en gesprekken in de televisiestudio van de lokale omroep laat programmamaker en presentator Mark van der Jagt de Heemskerkers kennismaken met al het moois hun dorp te bieden heeft. Kunstenaarscollecief Spatzuiver is aan het werk te zien bij de voltooiing van hun muurschildering bij de Anne Frankschool. In de studio praat Mark hierover na met een van de Spatzuiverkunstenaars Joris Abbes en bespreken ze samen het eigen werk van Joris. Ook Giorgio Imro, Jason Wilson en Nick Anchelon hebben bezoek gehad voor een reportage. In hun studio aan de Rijksstraatweg en aan de talkshowtafel vertellen ze over hun missie met 11:11 INC, een jong en veelbelovend productiehuis en platenlabel uit Heemskerk. Nieuw is de rubriek ‘De boekentip van Jan’ waarin Jan Smorenburg in de Bibliotheek IJmond-Noord een boek van een lokaal schrijver aanbeveelt.

Cultuur voor iedereen

Met wethouder Aad Schoorl, Dorothée Stoop van de Hartekampgroep en de familie Mitrovic praten we door over het thema Cultuur voor Iedereen. Dorothée organiseert activiteiten voor mensen met een verstandelijke beperking, Luka Mitrovic vertelt over de trompetlessen op zijn school de Vlinder en Aad Schoorl geeft aan welke mogelijkheden de gemeente biedt voor kinderen en ouders voor wie het financieel moeilijk is om deel te kunnen nemen aan het culturele leven.

Muziek uit Heemskerk

Het muzikale optreden wordt verzorgd door Passant die een eigen nummer op gitaar en zang ten gehore brengen. Voor de muzikale intermezzo’s is trompettist Loet van der Lee in de studio. Loet laat zijn trompet spreken en vertelt over de PlayJazz Workshops, de Jazzclub Laurentz en zijn Seaside Big Band, waarvan een combo de studio overrompelt voor een afsluitende Seaside Blues.

Uitzending terugkijken?

Bekijk hier de uitzending terug