Interview met Lisette van Gelderen.

Lisette is 11 mei begonnen bij Cultuurhuis Heemskerk op de administratie

Lisette, je bent onlangs begonnen op de administratie bij Cultuurhuis Heemskerk in deze bizarre corona-periode. Kun je jezelf introduceren? Wie ben je? En waarom heb je gesolliciteerd bij Cultuurhuis Heemskerk?

Mijn naam is Lisette van Gelderen, ik ben 38 jaar en een echte Heemskerkse. Ik heb na 18 jaar trouwe dienst bij een notariskantoor besloten een andere richting te op gaan. Ik ging bij mezelf na waar ik blij van wordt en eigenlijk waren mijn steekwoorden ‘creativiteit, muziek, en kinderen’. Ooit, in een ver verleden heb ik met veel plezier stage gelopen bij Stijntje op de administratie van de Muziekschool aan de Kerklaan. Toen ik vorig jaar mijn zoon naar drum-les bracht bij het cultuurhuis kwamen die 3 steekwoorden weer bij me naar boven. Ook het Cultuurhuis heeft die gezellige vrolijke sfeer waar ik dus blij van wordt.  Vandaar dat ik heel brutaal een sollicitatiebrief heb geschreven en toevallig diende Stijntje haar laatste werkjaren zich aan.

Je bent nu bijna 3 weken aan het werk bij ons cultuurhuis. Wat is je eerste indruk? En wat is het grootste verschil met je vorige werkgever?

Mijn eerste indruk was heel goed. De gemoedelijke sfeer valt daarbij op, ik voelde me gelijk erg welkom. Fijn dat langzamerhand de lessen weer opgepakt kunnen worden zodat ik ook de gezellige drukte mee kan maken. Het grootste verschil is uiteraard de branche; de mensen die wij hier verwelkomen, komen ongedwongen voor hun hobby en bij mijn vorige werkgever had ik met serieuzere zaken te maken.

Wat zou je voor ons cultuurhuis willen betekenen?

Ik hoop mijn steentje bij te kunnen dragen aan alle ontwikkelingen die het Cultuurhuis steeds met zich mee brengt. Ik heb wel al gemerkt dat geen dag hetzelfde is.

Wij wensen je een hele fijne tijd bij Cultuurhuis Heemskerk en hebben er alle vertrouwen in dat je bij ons van toegevoegde waarde bent. Wat wens jij het cultuurhuis toe?

Ik wens dat alle lessen weer snel in het cultuurhuis gegeven kunnen worden.  Les op afstand was een prima oplossing maar het is natuurlijk veel gezelliger iedereen hier te kunnen ontmoeten.