๐—ž๐—ผ๐—บ ๐—ผ๐—ผ๐—ธ ๐—ผ๐—ฝ๐˜๐—ฟ๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐˜๐—ถ๐—ท๐—ฑ๐—ฒ๐—ป๐˜€ ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—š๐—ถ๐˜๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ณ๐—ฒ๐˜€๐˜๐—ถ๐˜ƒ๐—ฎ๐—น ๐—œ๐—๐—บ๐—ผ๐—ป๐—ฑ!

Zondagmiddag 5 november vindt het 9de Gitaarfestival IJmond plaats in het Kennemer Theater en de Grote Kerk in Beverwijk. Er zijn vier podia beschikbaar voor iedereen die een snaarinstrument bespeelt. Van jong tot oud, prof tot amateur, van klassiek tot jazz en van elektrische bas tot saz. Snaarinstrumenten zijn veelzijdig, en op het gitaarfestival kun je van de meest uiteenlopende stijlen genieten.
Je kunt solo, met een ensemble of als singer songwriter optreden. Elk podium heeft zijn eigen sfeer en programmering. De optredens duren minimaal 5 en maximaal 20 minuten. Dus overwin je podiumvrees en geniet net als de honderden gitaristen die je voor gingen van deze middag voor en door gitaar- en snaarliefhebbers uit Beverwijk, Heemskerk en Velsen.
Er is een speciaal jongerenpodium Plug in. Net als bij de succesvolle editie van vorig jaar komen er 3 bekende gitaristen langs voor een optreden en meet & greet. Daarna geven ze in de bibliotheek een workshop aan de jonge muzikanten (ongeveer 12 tot 25 jaar). Ze kunnen samenspelen en voor elkaar optreden in een relaxte setting. Dus is een stap op een van de podia je nog iets te groot? Neem wel je gitaar mee en speel mee in de workshops.
Aan de spectaculaire opening kunnen alle gitaristen meedoen, er wordt ter plekke een gitaarorkest gevormd die onder leiding van gitaardocenten van Cultuurhuis Heemskerk en Centrum voor de Kunsten Beverwijk het openingsnummer gaan spelen.
Aanmelden kan op info@gitaarfestivalijmond.nl vรณรณr woensdag 25 oktober. Geef aan hoe lang je wilt spelen en in welke stijl. Er zijn gรฉรฉn kosten aan verbonden. De entree voor het publiek in het Kennemer Theater en in de Grote Kerk is ook gratis, dus je kunt al je vrienden, familie en mede-muzikanten uitnodigen om te komen kijken.