De muziekcursus is voor leerlingen en andere muzikanten,  jong en oud, die zich verder willen verdiepen in muziek, bij een orkest spelen of overwegen auditie te doen voor het conservatorium. Bij het Cultuurhuis Heemskerk kun je een A, B, C of D diploma halen, zowel theorie- als praktijkgedeelte. De theoriecursus bestaat uit een mix van lessen op zaterdag en thuisstudie. Het wordt afgesloten met een schriftelijk examen. Dit examen moet je afgelegd hebben om praktijkexamen te kunnen doen op jouw niveau (A/B/C/D).

De cursus is toegankelijk voor iedereen en geschikt voor zowel Hafabra als andere muziekinstrumenten.

Theorie A/B/C

De cursus bestaat uit 6 bijeenkomsten op de zaterdagen:
13 januari, 27 januari, 10 februari, 2 maart, 16 maart en 30 maart

Tijdens de laatste les (30 maart) doe je ook theorie-examen. Houd er rekening mee dat je thuis ook zo’n 60 minuten per week moet studeren.

Locatie en tijden bijeenkomsten

• Cultuurhuis Heemskerk aan het Maerten van Heemskerckplein 5 te Heemskerk
  • 12:00 – 13:30 uur (theorie A), 14:00 – 15:30 uur (theorie B) en 15:30 – 17:00 uur (theorie C)

Theorie D

Lessen en examen voor theorie D doen we in overleg.

Praktijkexamens A/B/C/D

Een examencommissie van minimaal twee gediplomeerde docenten neemt het examen af op jouw niveau (A/B/C/D). Voor deelname moet je theorie op jouw niveau succesvol hebben afgerond.

De praktijkexamens vinden plaats op zaterdag 29 juni 2024 plaats in het Cultuurhuis Heemskerk. Planning volgt na inschrijving.

Kosten

Per theorietraject (A, B, C of D) bedragen de kosten € 70,- voor leerlingen van de vier aangesloten muziekscholen en € 110,- voor externen. Bedragen zijn exclusief het theorieboek (zo’n € 22,-), BTW (indien 21 jaar en ouder) en kosten praktijkexamen.

De kosten voor het praktijkexamen bedragen € 40,- (exclusief BTW indien 21 jaar en ouder). Voor leerlingen van het Cultuurhuis Heemskerk wordt het praktijkexamen gratis aangeboden.

Meer informatie en aanmelden

Voor meer informatie over de cursussen kun je terecht bij Mark van der Jagt, mark@cultuurhuisheemskerk.nl.
Aanmelden kan via het formulier op:

De cursus wordt aangeboden door het Regionaal Talent Centrum, een samenwerking tussen de muziekscholen in Beverwijk, Bloemendaal en Heemskerk om het maximale voor talenten te kunnen betekenen.