BELEVEN IS LEREN

Kunst en cultuur horen bij de opvoeding. Kinderen zijn van zichzelf heel creatief en het is belangrijk dat ze die creativiteit behouden en hun eigen ideeën vorm kunnen geven op een heel eigen wijze.

Op school is in de eerste plaats de intellectuele ontwikkeling van belang. Dat is logisch maar de creatieve ontwikkeling is eveneens heel belangrijk en ondersteunt ook de cognitieve ontwikkeling. Cultuurhuis Heemskerk gelooft dat kunst en cultuur het leven verrijkt en daagt leerlingen uit om een creatieve, onderzoekende houding te ontwikkelen. Beleven is leren! De intellectuele ontwikkeling zal daardoor sneller, beter en fijner verlopen.

OPEN LESSEN

Ruim een week lang biedt Cultuurhuis Heemskerk vele gratis open lessen en proeflessen aan van 7 t/m 18 september. De open lessen zijn groepslessen op het gebied van muziek, musical en tekenen. Kijk in onze agenda op deze website wanneer muziek op schoot, muziekspeeltuin, djembé, tekenen, spelen in een band of het kinderpopkoor of tienerpopkoor plaatsvinden.

PROEFLESSEN

De proeflessen op zaterdag 12 september zijn instrumentale of zanglessen van een half uur, die één op één gegeven worden door een muziekdocent. Uiteraard kan een ouder daar bij aanwezig zijn. Er kan een proefles afgenomen worden voor akoestische/elektrische/bas gitaar, bariton, blokfluit, bugel, cello, contrabas, cornet, dj, drums, dwarsfluit, harp, kerkorgel, keyboard, klarinet, piano, producer, saxofoon, trombone, trompet en viool.

VERMAAK EN INFORMATIE

Op het plein voor het gemeentehuis komt een springkussen voor jonge kinderen en een klein podium waar leerlingen en/of docenten gaan optreden. Onze informatiekraam  staat eveneens op het plein. Hier kan onze nieuwe brochure opgehaald worden en er kan ter plekke ingeschreven worden voor een instrumentale les, cursus of workshop op het gebied van muziek, theater, musical, dans en beeldend. Het aanbod is voor zowel voor kinderen, volwassenen als senioren.

In de Dorpskerk zijn concerten met viool en kerkorgel.

AANMELDEN

In de agenda op onze website www.cultuurhuisheemskerk.nl staat de programmering van de open lessen. In verband met onze corona-maatregelen kunnen open lessen en proeflessen alleen gevolgd worden door aanmelding.

Cultuurhuis Heemskerk is benieuwd welke beginnende talenten de uitdaging aangaan en kijken er naar uit om samen de talentontwikkeling een mooie vorm te geven.

Reserveer een open les en/of een proefles en laat het avontuur starten voor je kind:

T 0251836003

E info@cultuurhuisheemskerk.nl