Op dinsdagochtend 10 juli ontvangt Cultuurhuis Heemskerk iedereen die 60 jaar en ouder is om van gedachten te wisselen over het aanbod aan culturele activiteiten voor ouderen in de gemeente Heemskerk.  Centraal in deze bijeenkomst staan de volgende vragen: Voldoet het huidige aanbod? Sluiten de activiteiten aan bij de wensen en behoeftes van ouderen? Cultuurhuis Heemskerk wil het graag van de doelgroep zelf horen!

In Heemskerk zijn er heel veel organisaties die zich bezighouden met het organiseren van culturele activiteiten voor ouderen. Zo organiseert de Stichting Welschap activiteiten in De Jansheeren, in het Spectrum en in de Schuilhoek. Viva!Zorggroep doet veel in de verzorgingshuizen. En ook zijn organisaties als Gouden Dagen en de Stichting 4 het leven actief met uitjes voor ouderen die niet meer gemakkelijk de deur uitkomen.”

Het Cultuurhuis onderzoekt momenteel het huidige aanbod en wil daarom graag met 60-plussers in gesprek. Saskia Vroom, projectmedewerker ouderen en cultuur van het Cultuurhuis,  wil graag horen waar men tevreden over is , maar ook wat ouderen missen in het huidige aanbod.”
De resultaten van de bijeenkomst zullen voor de zomervakantie tot een plan worden uitgewerkt op basis waarvan er in 2019 een extra impuls kan worden gegeven aan het cultuuraanbod voor ouderen in Heemskerk. Iedereen is van harte welkom om mee te denken tijdens de bijeenkomst. Voor koffie, thee en een koek wordt gezorgd!

Het Cultuurhuis is gevestigd in de Bibliotheek aan het Maerten van Heemskerckplein 5 in Heemskerk.

De bijeenkomst duurt van 10.30-12.00 uur.

Aanmelden voor de bijeenkomst kan telefonisch: 0251 836 003, of door een e-mail te sturen naar saskia@cultuurhuisheemskerk.nl.