Kom je ook? Speel-mee actie start 8 oktober in Cultuurhuis Heemskerk!

Acht weken lang samen zingen, spelen, luisteren of een instrument uitproberen!
Vanaf 8 oktober aanstaande kunnen kinderen van 1,5 jaar (met begeleider) tot en met 11 jaar zich helemaal uitleven bij de verschillende Muziekontdektuinen van Cultuurhuis Heemskerk.

Muziek maken is leuk en samen muziek maken geeft kinderen veel plezier. Muziek maken is ook goed voor de persoonlijke ontwikkeling en creativiteit van kinderen. Een instrument bespelen draagt bij aan de motorische ontwikkeling, en bevordert discipline en doorzettingsvermogen. Samen muziek maken leert kinderen ook rekening te houden met anderen en stimuleert de ontwikkeling van sociale en emotionele vaardigheden.

De allerkleinsten kunnen met een (groot)ouder of oppas samen zingen, dansen, luisteren én muziek maken bij Muziek op Schoot. Deze cursus is op vrijdagochtend van 9.30 tot 10.15 uur. De Muziekspeeltuin is op dinsdag van 16.00 tot 16.45 uur voor kinderen uit groep 1, 2 en 3: klanken, geluiden, ritme, zingen en natuurlijk de instrumenten, alles komt spelenderwijs langs. In de Muziekproeftuin op dinsdag van 16.45 tot 17.30 uur maken kinderen uit groep 4 en 5 kennis met verschillende instrumenten. In de Muziekontdektuin weet je al welk instrument je wilt uitproberen. Na acht weken weet je echt of het instrument bij je past of niet (leeftijd 7 t/m 11 jaar). Kijk gauw bij de muziekontdektuinen welke instrumenten er allemaal uitgeprobeerd kunnen worden.

De Speel-mee cursussen kosten € 80,- voor acht lessen inclusief het gebruik van het instrument. Heeft u recht op de Speel-mee korting dan betaalt u € 64,-. Speel-mee korting kan een alleenstaande ouder aanvragen als het inkomen minder is dan € 1.532,- is, en bij gezamenlijke partners minder dan € 1.989,-.

Lukt inschrijven niet of heb je nog vragen? Bel ons op 0251 836 003, stuur een e-mail naar info@cultuurhuisheemskerk.nl of kom even langs in de middag op Maerten van Heemskerckplein 5 (bij het gemeentehuis).